أخبار

الحمل Mar 21 – Apr 19

Loading the player...

Antibodies For Covid

New study demonstrates that breast milk of vaccinated mothers will provide Covid-19 antibodies to infants.

Antibodies For Covid

I wrote a book dispelling health myths called HYPE: A Doctor’s Guide to Medical Myths, Exaggerated Claims and Bad Advice– How to Tell What’s Real and What’s Not, to stop

I wrote a book dispelling health myths called HYPE: A Doctor’s Guide to Medical Myths, Exaggerated Claims and Bad Advice– How to Tell What’s Real and What’s Not, to stop our heads from spinning from overwhelming rapid-fire health information.I’m the Director of Pediatric Otolaryngology and Professor of Head and Neck Surgery at the David Geffen School of Medicine at UCLA. I’ve been in academic medicine for over two decades, setting the record straight about the latest health fads and misconceptions. As someone who’s had their feet firmly planted in both clinical and academic work, I help patients and families make decisions every day about their health. Living in times filled with suspicion, I find myself dispelling a lot of myths in response to swarms of information triggering fear or unnecessarily pushing us to change our habits overnight.

الأبراج : الموسيقى المفضلة

يقول البرج الفلكي الكثير عن صاحبه. هل يمكن لهذه الصفات إخبارنا عن نوع الموسيقى التي نحب؟ اكتشفوا قائمتنا لتعرفوا ماذا تخبئ الأبراج فيما يتعلق بالموسيقى.

الأبراج : الموسيقى المفضلة

لا يُفاجئنا ذوق برج الجدي المثابر على الإطلاق. إنهم يعبرون عن حكمتهم من خلال استماعهم للأصوات العميقة أو حتى الأصوات من موسيقى الـ Goth وجميع فئات الموسيقى. إن كانت كلمات الأغنية مُعبرة، سيعشقها برج الجدي.

برج الدلو الهوائي محكوم بعشقه لروح المغامرة واكتشاف الأشياء الجديدة. عندما يتعلق الأمر بذوقهم في الموسيقى، يختارون الأصوات الغريبة وغير المطروقة. أي صوت تجريبي أو جديد سيكون مناسباً لأذنهم الموسيقية التي غالباً ما تكون انتقائية وتبحث دائماً عن إيقاعات جديدة.

دائماً ما يقع برج الحوت على الخط الفاصل بين العالم المادي والعاطفي حيث يتوق لسماع أي نوع موسيقى تتصف بكونها غريبة أو “من خارج هذا العالم”. مثل موسيقى “الترانس” وحتى “ترايب هوب”.

يستمتع برج الحمل الجريء وعاشق الحفلات بالموسيقى السريعة وذات الإيقاع العالي غير باقي الأبراج. نحن لا نتكلم هنا عن الموسيقى الكلاسيكيّة. يفضلون أصحاب هذا البرج أي شيء بإمكانهم الرقص على أنغامه طول الليل.

يميل برج الثور لسماع أي صوت يجعله يشعر بسعادة غامرة. يحبون أصحاب هذا البرج سماع الموسيقى الهادئة مثل “آر أند بي” أو حتى صوت الكمان القوي.

ماذا يسعني القول عن الجوزاء، حتى في الموسيقى لا يمكننا تحديد ما الذي يعجبه. هل تُفضل الجاز؟ أو موسيقى الراب؟ ربما اليوم تُفضل سماع موسيقى “الريغاي”؟ يريد صديقنا الجوزاء دائماً أن يتفاجأ وأن يُغذي عقله وأذنه الموسيقية بالأصوات الجديدة بغض النظر عن نوع الموسيقى.

بقلبهم الكبير والواسع، يتصف أصحاب هذا البرج بعاطفيتهم وعشقهم للزمن القديم. يحبون سماع الأغاني العاطفية والقديمة وحتى موسيقى الروك الكلاسيكيّة.

إنهم عاشقون لكل ما هو قوي ومسرحي! دائماً ما تصدح موسيقى برج الأسد بالشغف. يملّ أصحاب برج الأسد بسهولة لذلك يجب أن تتسم الموسيقى التي يحبونها بحيويتها وطاقتها الكبير تماماً كما تتصف شخصية برج الأسد.

يتصف برج العذراء بأسلوبه المنطقي والبحثي لذلك يجب أن يكون هناك سبب مُقنع لبرج العذراء ليُنصت إلى أي شيء بما في ذلك الموسيقى. تسعى روح برج العذراء خلف كلمات الأغاني الذكية والتي تحمل في طيّاتها معاني.

أبراج الحظ : الموسيقى المُفضلة - The Modern East

يُعتبر هذا البرج الأخت الكبيرة لبقية الأبراج لأن صاحب برج الميزان دائماً ما يكون الشخص المسؤول. هذا الأمر لا ينطبق على الموسيقى حيث ستجد أصحاب هذا البرج يستمعون إلى الأصوات الغريبة والجديدة والتي يجب أن تُفاجئهم دائماً. يحبون الأشياء غير المتوقعة.

دائماً ما نسيء فهم أصحاب هذا البرج فهم يتصفون بحدتهم وشغفهم الكبير. يستمدون طاقتهم من العالم النفسي. ينتج عن هذا الأمر في الموسيقى ذوق خاص للغاية يبحث عن المعنى. غالباً ما نجدهم مذهولين بأغنية عاطفية أو حتى مقطع من موسيقى الهاوس “سايكاديليك”.

قد لا يتوافق ذوقهم في الموسيقى مع شخصيتهم المليئة بالطاقة. حيث يميل برج القوس للإيقاعات الهادئة مثل أغاني “آر أند بي” وموسيقى الهاوس ذات الألحان الجميلة.

Preeclampsia: Signs, Causes, Risk Factors, Complications, Diagnosis, and Treatment

Preeclampsia is a condition marked by high blood pressure in pregnant women. Learn more about the causes, risk factors, symptoms, and treatment of this serious condition.

Preeclampsia: Signs, Causes, Risk Factors, Complications, Diagnosis, and Treatment

Preeclampsia, formerly called toxemia, is when pregnant women have high blood pressure, protein in their urine, and swelling in their legs, feet, and hands. It can range from mild to severe. It usually happens late in pregnancy, though it can come earlier or just after delivery.

Preeclampsia can lead to eclampsia, a serious condition that can have health risks for mom and baby and, in rare cases, cause death. If your preeclampsia leads to seizures, you have eclampsia.

The only cure for preeclampsia is to give birth. Even after delivery, symptoms of preeclampsia can last 6 weeks or more.

You can help protect yourself by learning the symptoms of preeclampsia and by seeing your doctor for regular prenatal care. Catching preeclampsia early may lower the chances of long-term problems for both mom and baby.

In addition to swelling (also called edema), protein in the urine, and blood pressure over 130/80, preeclampsia symptoms include:

Some women with preeclampsia don’t have any symptoms, so it’s important to see your doctor for regular blood pressure checks and urine tests.

Preeclampsia can happen as early as 20 weeks into pregnancy, but that’s rare. Symptoms often begin after 34 weeks. In a few cases, symptoms develop after birth, usually within 48 hours of delivery. They tend to go away on their own.

Many experts think preeclampsia and eclampsia happen when a woman’s placenta doesn’t work the way it should, but they don’t know exactly why. Some think poor nutrition or high body fat might contribute. A lack of blood flow to the uterus could play a role. Genes are also a factor.

المرجعي
www.forbes.com
www.moderneast.com
www.webmd.com

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى